Krak - Opdag nærheden - Søg lokalt.

Dette indeholder sponsoreret indhold

Sådan opdager du nye søgeord med Ubersuggest

Sådan opdager du nye søgeord med Ubersuggest

Oplever du pludselig en øget trafik hos dine hjemmesider? Måske har du en lille hjemmeside og først lige er startet ud. Uanset hvilken situation du står i, kan det oftest forklares gennem søgeord. Eftersom alle stort set anvender internettet i dag, er der større chancer for at få nye besøgende til ens hjemmeside. I denne guide gennemgår vi hvordan du kan finde ud af hvad der bliver søgt på for at finde frem til din hjemmeside.

Et alternativ til Ubersuggest

Før vi dykker ned i hvordan man anvender Ubersuggest kan vi allerede anbefale en alternativ hjemmeside. Det danske værktøj Morningscore er en udbredt erstatning for Ubersuggest. Morningscore er en hjemmeside som også tilbyder funktioner hvor du kan tjekke søgeord. Du kan prøve deres værktøj gratis før du betaler for fuld adgang. Det er også en god mulighed for at arbejde med SEO hvis du er ny, eller hvis du gerne vil snuse til andre hjemmesider inden du anvender Ubersuggest.

Hvordan fungerer Ubersuggest?

Med Ubersuggest indtaster du enten et bestemt ord eller en hjemmeside i et søgefelt. Herefter bliver du viderestillet til en side hvor Ubersuggest har analyseret et søgeord i dette tilfælde. Du kan både se hvilken kontekst et keyword bliver brugt i og hvilken aldersgruppe søger på det bestemte ord. Vær opmærksom på at nogle af funktionerne kræver en gratis tilmelding. Som tidligere nævnt har siden også en funktion hvor du kan se hvilken kontekst et keyword bliver anvendt i - eksempelvis overrubrikken på en artikel. Her kan du selv få inspiration til populære keywords og selv anvende de keywords eller lignende. Du kan også finde keywords der bliver brugt i udlandet som du evt. kan prøve at oversætte og anvende. Selv hvis nogle ord ikke bliver taget af de flere konkurrenter kan du alligevel bruge dem og skille dig mere ud. Det kan give en øget trafik.

Longtails kan være vejen frem

Mens du navigerer rundt, vil du måske opdage at de fleste nye søgeord ikke ligger højt i rangeringen. Det kan også betyde at der ikke bliver skrevet mange artikler som indeholder disse søgeord. Derfor handler det også primært om at gøre sin hjemmeside mere attraktiv og lade sine artikler skille mere ud. Du tænker måske hvordan – derfor handler det om at undersøge hvilke keywords der bliver mest anvendt og forlænge dem. Hvis du støder på et hyppigt anvendt keyword kan du tilføje en longtail til sætning. Mange folk googler ikke blot enkelte ord, de leder efter problemstillinger og længere sætninger. Hvis du skriver flere artikler som indeholder backlinks efterfulgt af en longtail. Du kan også bruge et mere beskrivende sprog når du nævner et keyword eller bruge flere keywords i en sætning. Der findes ikke et konkret svar til hvordan man fremhæver sin hjemmeside men Ubersuggest kan være et godt sted at starte.